Com ho fem?

Hi ha lliure circulació dins les aules i entre els diversos espais de l’escola. El sistema de treball per ambients de lliure circulació afavoreix que cada infant aprengui al seu ritme segons les seves necessitats i interessos, ja que cadascú tria el que vol fer. Aquesta llibertat es desenvolupa dins d’uns límits clars que permeten als nens i nenes conviure en la petita societat dins l’aula.

Per exemple, cuidant l’hort escolar. Regar i veure com creixen fruites, verdures i hortalisses i collint-les en el seu moment òptim per a portar a la cuinera per a que els cuini i poder-los menjar. Els infants són els qui van a la cuina i porten, ajuden i agafen els utensilis per a parar taula, potenciant així la seva autonomia i el sentiment de comunitat.

Ambient Preparat
Es creen ambients preparats que conviden a l’aprenentatge, l’experimentació, la comunicació i la investigació. L’ambient preparat ofereix a l’infant oportunitats per a treballar a partir de les seves experiències i comprometre’s en un treball interessant, escollit lliurement.

Al ser l’infant qui escull el que més li interessa, es propicien prolongats períodes de concentració, on l’infant treballa, observa, pren decisions, experimenta i aprèn de l’error. A través de la repetició i la pràctica, l’infant extreu les seves pròpies conclusions de cada material, evolucionant així a un estadi superior de creixement, responsabilitat i autonomia personal.
